DJI Agras T40, след представянето му в DJI AirWorks в Лас Вегас през октомври 2022 г., се превърна в дрон за пръскане, предпочитан както от фермери, така и от доставчици на услуги за пръскане по поръчка, доказвайки се като незаменим актив за прецизното земеделие. Ето защо е от съществено значение за пилотите на селскостопански дронове, мениджърите на ферми и доставчиците на услуги за пръскащи дронове по поръчка да извършват предсезонна поддръжка, за да гарантират, че техният T40 е на върха на своята производителност.
Защо проверката за предсезонна поддръжка е важна
Проверката за предсезонна поддръжка не е само проактивна; това е стратегически ход. Ситуацията, която искате да избегнете на всяка цена, е да пристигнете на полето, притиснати от натоварен график, само за да откриете, че вашият T40 има проблем, който може да компрометира работата му или дори да го отложи за деня. Гарантирането, че вашият T40 и неговите компоненти са в отлично състояние, преди да отидете на полето, може да предотврати скъпи престои и потенциални злополуки. Като съставите списък със стегната предсезонна проверка , вие укрепвате вашите селскостопански операции срещу несигурността, която идва с технологичните устройства, които са изложени на суровите условия на земеделската среда.
Проверка на предсезонната поддръжка
Ето някои основни стъпки, които можете да изпълните, за да сте сигурни, че вашият T40 е готов за сезона:
Рамена
Раменете на вашия T40 са неговите опорни колони. Те се справят с теглото на дрона и са изключително важни, да не кажем критични за стабилността.
За да започнете, отворете рамената на дрона нагоре и ги заключете на място. Ако рамото се плъзга от затворено в отворено положение с малко или никакво усилие, това може да се затегне с 16 мм гаечен ключ
След това проверете дали рамената са здраво закрепени. Хванете всяко рамо в основата на мотора и се опитайте да го размърдате. Отпуснатите рамена не са просто риск при полет, те също могат да нарушат калибрирането на дрона, което да повлияе на прецизността на шаблона му на пръскане. Ако рамото е разхлабено, ще ви трябва 16 mm гаечен ключ, за да затегнете гайката.
Това е добър момент също така да проверите предпазните ключалки на рамото и да се уверите, че работят правилно – когато го заключвате, трябва да чуете как щраква на място. Ако ключалката на рамото е твърде разхлабена, тя може да се отвори сама, което не е добре. Обратно, ако ключалката е твърде стегната, заключването/отключването й може да бъде не само неприятно, но и потенциална причина за микросчупвания във въглеродните влакна на рамената, което може да доведе до по-голямо счупване по време на полет. Стегнатостта на заключващата ръкохватка може да се регулира с малък 6 мм френски гаечен ключ. При отворена дръжка, в самата нея е разположен шестоъгълен прът, който може да се регулира с гаечния ключ.
За да завършите инспекцията на раменете, проверете за повърхностни повреди. Дори повърхностните порязвания и ожулвания могат да бъдат слаби места, потенциално водещи до повреда в ситуации на силен стрес.
Мотори и пропелери
Започнете, като разтворите двойката пропелери, така че да са близо до 180 градуса или в права линия. Обърнете внимание на затягането на всеки пропелер и се уверете, че закрепващите винтове на пропелера не са се разхлабили с времето. Това наистина са единствените винтове, които се нуждаят от внимание в тази област.
Подобно на стягането на рамо (описано по-горе) трябва да има известно съпротивление или стягане при отваряне на пропелерите – не трябва да се плъзгат отворено без никакво съпротивление.
След като проверите затягането на пропелерите, плъзнете пръстите си по ръбовете им и се уверете, че те нямат пукнатини, стърготини или вдлъбнатини по себе си. Ако има такива, пропелерите трябва да бъдат сменени незабавно преди излитане. Важно е да се отбележи, че пропелерите трябва да се сменят по двойки, заедно с нови уплътнения на опорите.
Продължете с цялостна визуална проверка. Уверете се, че всички компоненти, двигатели и ESC са в безупречно състояние, без пукнатини или стърготини. Проследете всички винтове, като се уверите, че са здраво и надеждно затегнати.
След като закрепите компонентите, отделете малко време, за да завъртите ръчно всеки мотор. Това е за откриване на каквото и да е съпротивление или грубо движение, което не трябва да съществува. Срещането на затруднения при въртенето на моторите може да сочи към потенциален проблем. Ако се появи такова съпротивление или грапавост, това обикновено се причинява от корозия на бобината, счупен лагер или други повреди в мотора. Моля, свържете се с вашия дилър за допълнителна проверка.
Пръскаща система
Предсезонът е чудесно време за повторно калибриране на системата за пръскане. Това включва повторно калибриране на всички сензори за тегло, помпи и разходомери. В приложението DJI AGRAS отидете в настройките на системата за пръскане на дрона, добавете литър вода в резервоара за пръскане, първо щракнете върху „Изчистване на уловения въздух“, за да изчистите уловения въздух от маркучите на помпата на пръскачката, и след това направете калибриране на дебитомера. Изпразнете резервоара, след това отидете в „Сензори за тегло“ в настройките на системата за пръскане, щракнете върху „Калибриране на тара“, за да нулирате дисплея на теглото на 0. След това напълнете резервоара си с 20 L вода и проверете дали теглото на полезния товар се показва в горния десен ъгъл ъгъл е между 16-24L. Ако е така, направете калибриране на теглото. И накрая, включете пръскачките и се уверете, че могат да достигнат максималния си дебит, който трябва да бъде 12 L/min (3,1 gal/min). В същото време проверете дали има течове.

Батерии и зарядни устройства
Без съмнение оптималната производителност на батерията, включително бързото зареждане, може да повиши или наруши ефективността на вашата работа. Предсезонът е чудесно време да се уверите, че батериите ви могат бързо да се заредят. Проверете портовете за зареждане на всяка батерия и се уверете, че няма корозия или повреда, като например зелена ръжда, покриваща клемата.
Тук е подходящ момент да споменем, че всеки прах, мръсотия или твърди частици могат да бъдат почистени от портовете на батерията и батерийните клеми на дрона с помощта на 95% алкохолен разтвор и памучен тампон или микрофибърна кърпа. Този вид почистване трябва да се проверява и извършва ежедневно, за да се удължи живота на батерията и на дрона.
След това тествайте всяка батерия в дрона, за да се уверите, че може да поддържа заряд и захранване на дрона. След това проверете дали бързото зареждане все още работи за всяка батерия и вашето зарядно устройство.
И в случай, че сте пропуснали, ние сме препоръчали протоколи за съхранение на вашите батерии, които можете да намерите тук: https://www.youtube.com/watch?v=8FcNYYw44jc

Тестови полет
След като проверите рамената, моторите, пропелерите и батериите, трябва да сте готови за тестови полети, които постепенно увеличават напрежението върху дрона.
- Включете своя дрон и го оставете да работи на празен ход на земята и проверете дали има грешки.
- Продължете към леко излитане и кръжене, за да оставите дрона да загрее, особено ако не е бил използван за продължителен период.
- Извършете ръчен полет на открито. Изпълнете завъртания на 180 или 360 градуса, за да оцените реакцията на дрона. Слушайте внимателно – моторите може да изглеждат добре визуално, но напрежението може да ги накара да издават „хленчещ“ звук при въртене. Извършете тези тестове без допълнителна тежест.
- Тествайте радара с активна фазирана решетка на T40 със стълб или препятствие във вашето тестово поле. Не забравяйте предварително да включите всички настройки за избягване на препятствия. Това също е добър момент да проверите показанията на алтиметъра на дрона, като го изкачвате и спускате и потвърждавате, че отчетената надморска височина на дрона е точна. Това помага да се провери дали радарът надолу работи правилно.
- Тествайте автоматичните функции на T40. Създайте маршрут на полета и накарайте дрона да го завърши.
- Напълнете резервоара за пръскане и управлявайте дрона ръчно. Тази допълнителна тежест и натиск ще тестват издръжливостта на дрона. Пуснете няколко пълни резервоара през пръскачките, за да осигурите постоянна работа.

Резервни части и ремонти
Части, които трябва да имате предвид
Препоръчваме да съхранявате резервни части, които могат да се сменят бързо на полето и да ви качат във въздуха за кратко време. Това включва двигатели, ESC, пропелери, уплътнения на опорите и други често срещани бързи поправки, които са разликата между забавяне от 5-10 минути срещу забавяне от цял ден. Ако имате по-сериозен проблем като катастрофа, е необходима пълна оценка на щетите и не се препоръчва смяна на части на място.Инструменти и организация
Наличието на правилните инструменти е толкова важно, колкото и наличието на резервни части. Инвестирайте във висококачествени инструменти, за да избегнете скъсване на глави на винтове или други повреди. Ако правите ремонт на полето, магнитни контейнери за задържане на малки части като винтове на място и секции с етикети са полезни, за да сте сигурни, че можете да ги намерите, когато е необходимо. Също така е добра идея да имате работна маса, за да можете да вдигнете дрона от земята и да работите по-лесно с него.Съвети за ремонт и стратегии за отстраняване на неизправности
Бъдете систематични в подхода си. Ако се наложи ремонт, направете оценка на щетите на добре осветено място. Ако е необходимо, правете снимки през целия процес, за да документирате това, което правите. Всяка част трябва да бъде внимателно проверена. Останете организирани – следенето на това, което правите, е също толкова важно, колкото и самият ремонт. Въоръжете се със знания. Разбирането на полетните дневници на вашия T40, кодовете за грешки и актуализациите на фърмуера може да ви спести време на полето. Ако имате грешка, с която не сте запознати, можете да потърсите кода на грешката, за да стесните следващите си стъпки.Оторизирани сервизни центрове и получаване на помощ
Разгледайте мрежата от оторизирани сервизни центрове (ASC) на DJI Agriculture за опции за поддръжка. За да намерите най-близкия ASC, посетете нашия уебсайт на https://www.dji.com/service/repair /centers. Освен това подробностите за ASC са достъпни чрез приложението DJI SmartFarm, където можете директно да поискате ремонтни услуги за всеки проблем, вариращ от сривове до съобщения за грешка или дори общи запитвания. Инициирайте заявка за услуга чрез приложението SmartFarm, като изберете предпочитания от вас ASC и предоставете изображения и подробно описание на проблема, за да улесните бързото и ефективно разрешаване. Моля, не забравяйте, че всеки ASC е готов да ви подкрепи, независимо от мястото на закупуване или дилъра на вашия дрон Agras. За директна помощ се свържете с нас на support.agras@dji.com. Този специален имейл за поддръжка гарантира, че всички наши крайни потребители в световен мащаб получават помощта, от която се нуждаят, като нашият екип за обслужване на клиенти се ангажира да отговори в рамките на 24 часа.Заключение и план за действие
Поддръжката на вашия DJI Agras T40 е повече от проверка на отметки на елементи от списък. Това е дисциплина, която гарантира дълголетието и ефективността на вашата инвестиция. Прилагането на цялостна рутинна предсезонна поддръжка, запасяването с важни резервни части и запознаването с ремонтите и стратегиите за отстраняване на неизправности ще ви осигурят спокойствие и експлоатационна дълготрайност. Като се придържате към това ръководство за поддръжка, можете да се чувствате сигурни във вашия T40. Сега отделете време за извършване на тези проверки, подгответе резервните си части и научете тънкостите на отстраняването на неизправности.